Komisja Współpracy Międzynarodowej i Promocji Województwa na posiedzeniu, które odbyło się 11 marca br. rozmawiała o promocji województwa kujawsko-pomorskiego poprzez wydarzenia kulturalne i Kujawsko-Pomorską Trasę Filmową.
Wydarzenia kulturalne, zwłaszcza te odbywające się cyklicznie, są skuteczną i nowoczesną formą promocji regionu. Festiwale, koncerty i różnego rodzaju eventy artystyczne z jednej strony integrują lokalną społeczność, a z drugiej strony są czynnikiem przyciągającym do regionu lub konkretnego miasta turystów z zewnątrz. Kampanie reklamowe nagłaśniające dane wydarzenie przyczyniają się również do promocji miejsca, w którym jest organizowane.
W województwie kujawsko-pomorskim odbywa się wiele imprez kulturalnych o dużym potencjale promocyjnym. Wśród festiwali – w ocenie Departamentu Promocji – wymienić można chociażby Camerimage, Tofifest czy Bydgoski Festiwal Operowy, których atuty promocyjne należałoby jeszcze intensywniej wykorzystywać. W różnych częściach województwa organizowanych jest szereg innych wydarzeń, które cieszą się dobrymi recenzjami i zdobyły stałe grono uczestników, np. Międzynarodowe Spotkania Nieprzypadkowe OKO NIGDY NIE ŚPI, chełmińskie PERSPEKTYWY NINE HILLS FESTIVAL, Bella Skyway w Toruniu, bydgoski Festiwal Prapremier.
W związku z obecnością w naszym regionie ważnych festiwali filmowych, a także w związku z tym, że z naszego województwa pochodzi wiele znanych postaci związanych z filmem, powstał pomysł stworzenia projektu pn. „Kujawsko-Pomorska Trasa Filmowa”, którego celem jest ukazanie wszechstronności i bogatego dziedzictwa filmowego województwa kujawsko-pomorskiego. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.
Podczas posiedzenia członkowie Komisji Współpracy Międzynarodowej i Promocji Województwa otrzymali nowo wydane albumy „Filmowe Kujawsko-Pomorskie”, w których można przeczytać o wydarzeniach, miejscach, produkcjach filmowych i postaciach związanych z kinem i naszym regionem.
Kancelaria Sejmiku
12 marca 2019 r.